Forskning møter feature

Publisert

– Det nye A-magasinet skal være et kunnskapsformidlende magasin der leseropplevelsen står i fokus. Målet er likevel at leserne opplever at de har lært noe nytt.

Slik presenterte Kjersti Løken Stavrum, redaktør for det nye A-magasinet, tanken bak storsatsingen til Aftenposten. Lanseringsdato er satt til fredag 21. oktober, og denne uken var redaktøren på besøk hos Formidlingsavdelingen ved UiB for å styrke båndene til universitetsmiljøene.

– Vi blir veldig glad for tips om forskningsnyheter og prosjekter som vi kan bruke som utgangspunkt for større artikler til fredagsmagasinet. Det er også satt av sider til ”smånytt” innen forskningsverdenen, sier Stavrum, som understreker at de har et bredt faglig siktemål.

Aftenposten prioriterer ny viten i magasinet sitt, og har bevisst valgt vekk kjendisstoff.

– Vi vil gi leserne artikler som de finner spennende, fascinerende og interessant, og vårt inntrykk er at folk flest begynner å bli lei av kjendiser – man vil i hvert fall ikke få dem servert via Aftenposten, sier Stavrum.

Aftenposten jobber nå med å bedre den nasjonale distribusjonen og de vil tilby helgeabonnement som også omfatter fredagsavisen.

Powered by Labrador CMS