Det kan være behov for å oppdatere siden når man logger inn første gang.
Vi modererer debatten i etterkant og alle innlegg må signeres med fullt navn. Se På Høydens debattregler her. God debatt!
En evaluering av førskolelærerutdanningene viser at kvaliteten i dag ikke er slik den burde være. - Jeg forventer at institusjonene nå tar tak i utfordringene, men det er tydelige behov også for en nasjonal innsats. Kunnskapsdepartementet vil ha en aktiv rolle i oppfølgingen, sier statsråd for forskning og høyere utdanning Tora Aasland, ifølge en pressemelding fra KD.
En evaluering av førskolelærerutdanningene viser at kvaliteten i dag ikke er slik den burde være. - Jeg forventer at institusjonene nå tar tak i utfordringene, men det er tydelige behov også for en nasjonal innsats. Kunnskapsdepartementet vil ha en aktiv rolle i oppfølgingen, sier statsråd for forskning og høyere utdanning Tora Aasland, ifølge en pressemelding fra KD. Hun fikk i dag overlevert evalueringen av førskolelærerutdanningene fra NOKUT (Nasjonalt organ for kvalitet i utdanningen). Evalueringen er gjennomført på oppdrag fra Kunnskapsdepartementet. NOKUT oppsummerer evalueringen med at førskolelærerutdanningen i Norge holder mål, men at variasjonene er store.