Førskolelærerutdanningen må forbedres

En evaluering av førskolelærerutdanningene viser at kvaliteten i dag ikke er slik den burde være.

- Jeg forventer at institusjonene nå tar tak i utfordringene, men det er tydelige behov også for en nasjonal innsats. Kunnskapsdepartementet vil ha en aktiv rolle i oppfølgingen, sier statsråd for forskning og høyere utdanning Tora Aasland, ifølge en pressemelding fra KD.

En evaluering av førskolelærerutdanningene viser at kvaliteten i dag ikke er slik den burde være.

- Jeg forventer at institusjonene nå tar tak i utfordringene, men det er tydelige behov også for en nasjonal innsats. Kunnskapsdepartementet vil ha en aktiv rolle i oppfølgingen, sier statsråd for forskning og høyere utdanning Tora Aasland, ifølge en pressemelding fra KD.

Hun fikk i dag overlevert evalueringen av førskolelærerutdanningene fra NOKUT (Nasjonalt organ for kvalitet i utdanningen). Evalueringen er gjennomført på oppdrag fra Kunnskapsdepartementet. NOKUT oppsummerer evalueringen med at førskolelærerutdanningen i Norge holder mål, men at variasjonene er store.

Powered by Labrador CMS