Intranett åpner

Publisert

I dag åpner UiBs nye intranett for alle ansatte, én uke senere enn først planlagt.

– Det har vært tekniske problemer med å gjøre ferdig noen basisfunksjoner, derfor ble lanseringen utsatt en uke. Nå kan alle ta i bruk de nye meldings- og kalenderfunksjonene som ligger i intranettet. Dermed fungerer intranettet som den kanalen for offisiell, intern informasjon det er ment å være, sier nettredaktør Helge Olsen.

Ifølge Olsen gjenstår det likevel en del arbeid før alt fungerer optimalt.

– Derfor vil brukerne kunne møte problemer og innimellom bli vist over til de gamle nettsidene for å finne informasjon. IT-avdelingen jobber kontinuerlig med å ferdigstille og forbedre intranettet, slik at det bli så brukervennlig som planlagt. Og de sentrale, administrative avdelingene legger ned en stor innsats for å flytte fellesinformasjon over i det nye intranettet, sier Olsen.

Arbeidet med å legge inn og flytte informasjon pågår fortsatt også for de øvrige enhetene. De eksisterende lokale internettsidene vil fortsatt være tilgjengelige.

Har du problemer, klikk deg inn på ”Hjelp” i menyen øverst i skjermbildet. Der finnes en enkel veiledning. Du kan også ta kontakt med den lokale intranett-kontakten.

Intranettet skal kunne brukes aktivt av alle ansatte, som kan publisere felles informasjon direkte. Hver enkelt ansatt skal være innholdsprodusent. Felles eposter, oppslag og lignende kan erstattes med intranettets meldingstjeneste. En kalender gjør det enkelt å holde oversikt over hva som skjer på de enkelte stedene på universitetet til enhver tid.

Powered by Labrador CMS