Det kan være behov for å oppdatere siden når man logger inn første gang.
Vi modererer debatten i etterkant og alle innlegg må signeres med fullt navn. Se På Høydens debattregler her. God debatt!
LESERBREV: I mandagens På Høyden påstår Vigdis Broch-Due i Team Atakan at Team Olsen bygger på en utdatert Bologna-modell når vi vil integrere opplæringsdelen i PhD-utdanningen som tredje syklus i utdanningsløpene.
I mandagens På Høyden påstår Vigdis Broch-Due i Team Atakan at Team Olsen bygger på en utdatert Bologna-modell når vi vil integrere opplæringsdelen i PhD-utdanningen som tredje syklus i utdanningsløpene. Vi vil gjøre oppmerksom på at Bologna-modellen i høyeste grad fortsatt er levende både internasjonalt (http://www.ehea.info), nasjonalt (http://www.regjeringen.no/nb/dep/kd/tema/hoyere_utdanning/nasjonalt-kvalifikasjonsrammeverk.html?id=564809) og ved UiB (http://www.uib.no/phd/phd-ved-uib/ph.d.-graden). Vårt forslag er derfor på ingen måte i konflikt med gjeldende rammer for PhD-utdanningen ved UiB, der det blant annet alt er utarbeidet læringsutbyttebeskrivelser for opplæringsdelen. Team Olsen vil tydeliggjøre opplæringsdelen av PhD-graden som utdanning, mens resten er forskning.