Vil rekruttere på nett
Viserektor for utdanning, Oddrun Samdal, vil i første omgang ta i bruk nettkurs for å rekruttere studentar, og gi tilbod om vidareutdanning og einskildkurs.
– Moxnes og kollegaene har ein interessant tilnærming til nettbasert utdaning. Vi må lære, og finne ut korleis vi kan ta i bruk MOOCs i verksemda vår. Eg har merka meg at dette kurset er bygd opp slik at det automatisk skisserer ulike utviklingsløp avhengig av vala ein gjer, og det er veldig mykje god læring i det, seier viserektor for utdanning, Oddrun Samdal, til På Høyden.
Ho ønskjer å kople utdanningstilbod av den typen Moxnes står bak med DigUiB-satsinga.
– Gjennom DigUiB vil vi sjå på korleis vi kan ta MOOCs i bruk, seier rektoratets «MOOC-minister».
Rekrutterings-MOOC
Samdal ser ikkje for seg at å utvikle komplette studietilbod ved hjelp av MOOC-kurs vil vere det første UiB set i gang med.
– Som innleiing og start er det ikkje der vi har tenkt å leggje hovudsatsinga vår. Men MOOCs er ein kompleks og effektiv læringsressurs, og det kan dessutan fungere som eit godt rekrutteringsverktøy, seier Samdal.
Ho ser mellom anna for seg at nettbaserte kurs kan vise elevar i vidaregåande skule korleis ein jobbar på universitetet, og at elevane betre kan velje kva studium dei vil byrje på etter å ha sett på nettbaserte kurs og opplegg.
– Då kan dei prøve ut litt korleis det er å studere. Det er krevjande for elevar i vidaregåande skule å gjere eit godt val. Dei går inn i eit treårig løp, og bør velje riktig frå dag 1. Og når det gjeld elevar frå vidaregåande vil det sjølvsagt vere eit poeng å bruke norsk språk i undervisninga, seier ho.
Vidareutdanning
Det andre området UiB vil byrje med er einskildtilbod som kan brukast som vidareutdanning eller som del av eit anna studium. Då kan andre utdanningsinstitusjonar rundt i verda til dømes bruke nettbaserte UiB-kurs som ein del av sine utdanningar.
– Det kan vere ei betre løysing enn å tilby hele studieprogram som fjernundervisning. For om vi skal tenkje på MOOCs med ei eksamenstilnærming, slik at dei skal vere studiepoengsgivande, vil det vere krevjande med ID-sjekk og eksamen. Difor har vi ikkje tenkt å ha hovudvekt på studiepoengproduksjon på kort sikt, fortel Samdal.
Ikkje eit trugsmål
– Ser de på MOOCs som eit trugsmål for utdanningene til UiB?
– Vi har ikkje tenkt så mykje rundt eit trusselscenario. Eg trur ikkje MOOCs vil utkonkurrere vår totale utdanningsverksemd. Læring skjer i eit sosialt fellesskap, og det er det å treffe lærarar og medstudentar som gjer det attraktivt. Det vil heller kunne gi eit tilbod til studentar som ikkje elles ville ha studert, eller personar som vurderer å byrje å studere.
– Kven vil vere først ut?
– Det er muleg at jussmiljøet vårt, som allereie er offensive når det gjeld digitale læringsressursar, kan vere tidleg ute. Miljøa på mat.nat. har òg signalisert interesse, og eg trur det på alle fakulteta finst folk som vil kaste seg frampå. Men det er kostnadskrevjande å utvikle nettkurs, og det er viktig at vi har ein god, digital plattform. Vi vil gjere teknologien og kompetansen på dette meir tilgjengeleg, lovar Samdal.
Kommentarar