Sebra også for de ansatte

Publisert

Fra og med idag onsdag 18. august kl. 1600 vil sentralt brukarregister (SEBRA) utvides til også å inbefatte ansatte og andre. Studentene har allerede benyttet systemet i to år.

I den forbindelse minner IT-avdelingen om at det ikke lenger skal fylles ut papirskjema som sendes til avdelingen ved konto-oppretting. Skjema som mottas etter kl. 1200 idag (18/8) må returneres slik at oppretting kan skje ifølge den nye rutinen.

Ny IT-bruker skal anmode om konto via SEBRA. Kontosøknaden skal godkjennes av “godkjenningsansvarlig” ved hvert enkelt institutt/avdeling. Godkjenner godkjenner eller avviser søknad i SEBRA. Godkjenningsansvaret følger som hovedregel anvisningsmyndighet. Listen over godkjennere vedlikeholdes av Personal- og økonomiavdelingen,

Når en kontosøknad er godkjent skal bruker selv opprette konto via SEBRA ved å bruke informasjon hun/han har mottatt i søknadsprosessen. Man finner rutinen for anmodning om oppretting av konto under http://www.uib.no/persok/sebra

Passordskifte skal også skje via SEBRA: Brukere som skal skifte passord går til https://sebra.uib.no, klikker på “ansatt” eller “andre” under “Min Konto”. Her møter man et loginbilde. Man logger inn ved å bruke unix kontoid og passord (samme som for epost). Her vil man også kunne skifte passord ved å klikke på linken “passord” i venstre marg.

Powered by Labrador CMS