Det kan være behov for å oppdatere siden når man logger inn første gang.
Vi modererer debatten i etterkant og alle innlegg må signeres med fullt navn. Se På Høydens debattregler her. God debatt!
Fra og med idag onsdag 18. august kl. 1600 vil sentralt brukarregister (SEBRA) utvides til også å inbefatte ansatte og andre. Studentene har allerede benyttet systemet i to år.
I den forbindelse minner IT-avdelingen om at det ikke lenger skal fylles ut papirskjema som sendes til avdelingen ved konto-oppretting. Skjema som mottas etter kl. 1200 idag (18/8) må returneres slik at oppretting kan skje ifølge den nye rutinen.
Ny IT-bruker skal anmode om konto via SEBRA. Kontosøknaden skal godkjennes av “godkjenningsansvarlig” ved hvert enkelt institutt/avdeling. Godkjenner godkjenner eller avviser søknad i SEBRA. Godkjenningsansvaret følger som hovedregel anvisningsmyndighet. Listen over godkjennere vedlikeholdes av Personal- og økonomiavdelingen,
Når en kontosøknad er godkjent skal bruker selv opprette konto via SEBRA ved å bruke informasjon hun/han har mottatt i søknadsprosessen. Man finner rutinen for anmodning om oppretting av konto under http://www.uib.no/persok/sebra
Passordskifte skal også skje via SEBRA: Brukere som skal skifte passord går til https://sebra.uib.no, klikker på “ansatt” eller “andre” under “Min Konto”. Her møter man et loginbilde. Man logger inn ved å bruke unix kontoid og passord (samme som for epost). Her vil man også kunne skifte passord ved å klikke på linken “passord” i venstre marg.