Det kan være behov for å oppdatere siden når man logger inn første gang.
Vi modererer debatten i etterkant og alle innlegg må signeres med fullt navn. Se På Høydens debattregler her. God debatt!
Etter fire semesters drift skal tjenesten Mi Side nå evalueres av brukerne. Studentene er den klart største brukergruppen, så er de tilfredse? Hvor ligger forbedringspotensialet?
– Studentene er den klart største og viktigste brukergruppen av Mi Side, så det er svært viktig for oss å få tilbakemeldinger fra dem, for å kunne bli enda bedre. Svarene vil gi oss sterke signaler når det gjelder videreføring og videreutvikling av Mi side, så her er det snakk om å være med på å påvirke framtiden, understreker Hans-Petter Isaksen, rådgiver ved Utdanningsavdelingen og webansvarlig for Studentportalen og Mi Side.
Mi Side er UiBs elektroniske informasjonssystem for studenter. Evalueringen utføres av Intermedia på vegne av Utdanningsavdelingen. Poenget er å måle faktisk bruk og samtidig få innspill om forbedringspotensialet.
– Vi ønsker å måle bruk og brukertilfredshet. Hva fungerer godt og hva fungerer mindre bra? Kan Mi Side brukes til det som man faktisk ønsker å bruke den til? Er opplæring og brukerstøtte bra nok? Hvordan er tilfredsheten med de ulike funksjonene? Hvordan framstår Mi Side for funksjonshemmede, eksempelvis svaksynte?
Mi Side har tre brukergrupper: Vitenskaplig ansatte, studieadministrative ansatte og studenter. Evalueringsskjemaet finner man ved å logge inn på Mi Side på vanlig måte, med brukernavn og passord.
– Vi oppfordrer alle UiB-studenter til å svare raskest mulig, sier Hans-Petter Isaksen.
Evalueringen vil bli behandlet av Utdanningsutvalget til høsten.