UiB-studentene evaluerer Mi side

Publisert

Etter fire semesters drift skal tjenesten Mi Side nå evalueres av brukerne. Studentene er den klart største brukergruppen, så er de tilfredse? Hvor ligger forbedringspotensialet?

– Studentene er den klart største og viktigste brukergruppen av Mi Side, så det er svært viktig for oss å få tilbakemeldinger fra dem, for å kunne bli enda bedre. Svarene vil gi oss sterke signaler når det gjelder videreføring og videreutvikling av Mi side, så her er det snakk om å være med på å påvirke framtiden, understreker Hans-Petter Isaksen, rådgiver ved Utdanningsavdelingen og webansvarlig for Studentportalen og Mi Side.

Mi Side er UiBs elektroniske informasjonssystem for studenter. Evalueringen utføres av Intermedia på vegne av Utdanningsavdelingen. Poenget er å måle faktisk bruk og samtidig få innspill om forbedringspotensialet.

– Vi ønsker å måle bruk og brukertilfredshet. Hva fungerer godt og hva fungerer mindre bra? Kan Mi Side brukes til det som man faktisk ønsker å bruke den til? Er opplæring og brukerstøtte bra nok? Hvordan er tilfredsheten med de ulike funksjonene? Hvordan framstår Mi Side for funksjonshemmede, eksempelvis svaksynte?

Mi Side har tre brukergrupper: Vitenskaplig ansatte, studieadministrative ansatte og studenter. Evalueringsskjemaet finner man ved å logge inn på Mi Side på vanlig måte, med brukernavn og passord.

– Vi oppfordrer alle UiB-studenter til å svare raskest mulig, sier Hans-Petter Isaksen.

Evalueringen vil bli behandlet av Utdanningsutvalget til høsten.

Powered by Labrador CMS